KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zadania do wykonania w domu - trzeci tydzień

W tym tygodniu prosimy o wykonanie następujących zadań:

1. Naucz się piosenki: „Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem”.
https://youtu.be/0e4oZJubC_s

2. „Jajeczka Wielkanocne”.

Wykonaj wspólnie z rodzicami masę solną. Ulep z niej jajeczka wielkanocne, poczekaj aż wyschną i pomaluj farbami na dowolny kolor. Gdy farba wyschnie namaluj szlaczki i dekoracja świąteczna gotowa.
Przepis na masę solną:
- pół szklanki soli
- pół szklanki mąki pszennej
- woda
Wymieszaj ze sobą suche składniki. Wodę dodawaj powoli, cały czas ugniatając ciasto. Prawidłowo wykonana masa solna powinna mieć konsystencję ciasta na pierogi i łatwo odchodzić od ręki. Żeby ciasto nie przywierało, można je delikatnie podsypywać mąką.
Gotowe figurki możemy zostawić do wyschnięcia lub wypiec w piekarniku. Ta druga metoda sprawdzi się zwłaszcza w przypadku większych, bardziej masywnych produkcji. Pieczemy, a właściwie suszymy, w temperaturze ok. 120 stopni przez 2-3 godziny.

3. Zabawa „Połącz sylaby”.
Przecinamy 10 kartek A5 na pół. Na każdej połowie piszemy sylabę rozpoczynającą się głoską N (NA, NE, NU, NY, NI, NO)  - będą to sylaby startowe. Na pozostałych kartkach piszemy sylaby np.: GA, SY, RA, CE, GI, SU, WY, KO, WI , BU, TO, TA, TY, DY. Pamiętajmy, aby samogłoska była w kolorze czerwonym a spółgłoska – niebieskim. Z pozostałych sylab tworzymy na podłodze koło a na środek kładziemy jedna sylabę startową, np.: NO Dziecko staje na sylabie startowej, z niej przeskakuje na inną sylabę, łączy obie sylaby ze sobą i czyta jakie słowo wyszło, np.: NOGA. Następnie wraca na miejsce startowe i skacze na inną sylabę, łączy je ze sobą i czyta utworzony wyraz. I tak ze wszystkimi sylabami. Zmieniamy starter na następną sylabę zaczynającą się głoską N i tak do wyczerpania starterów. Połączone sylaby nie muszą tworzyć konkretnego słowa. Starsze dzieci same odczytują sylaby, młodszym natomiast pomagają rodzice, wypowiadając na głos wyskakane sylaby. Dziecko stara się połączyć je razem (gdy rodzic czyta NO-GA, dziecko mówi NOGA. Nie powtarza za rodzicem sylab). Nasze dzieci będą wiedziały o co chodzi w tym zadaniu, ponieważ podobne zadania robiliśmy z innymi starterami.

4. „Matematyczne zagadki”
Potrzebujemy:
- 6 lub 11 wyciętych chmurek oznaczonych liczbami od 1 do 6 lub od 2 do 12, na odwrocie napisana zagadka.
- 1 lub 2 kostki do gry
- groch lub guziki na punkty
Rodzic  rozkłada przed dzieckiem chmurki oznaczone cyframi od 1 do 6 (jedna kostka) lub od 2 do 12 (dwie kostki), z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostką lub dwiema, przelicza liczbę oczek i podaje rodzicowi chmurkę z odpowiednią cyfrą. Rodzic odczytuje zagadkę, dziecko podaje odpowiedź. Poprawna odpowiedź – punkt.
Łatwiejszy zestaw pytań:
1) Którą dłoń podajemy na powitanie?
2) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
3) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 4?
4) Narysuj koło (trójkąt, kwadrat – dzieci starsze),
5) Ile to jest razem 3 i 2?
6) Ile kół ma auto?
Poziom trudniejszy:
1) Nazwij wszystkie place u ręki,
2) Wymień wszystkie miesiące i powiedz ile ich jest,
3) Która liczba jest większa: 9 czy 11?
4)Ile to jest 13 – 7?
5) Ile to jest 8 + 5?
6) Która to jest lewa, a która prawa strona?
7) Kasia ma 7 lizaków. Jednego dała bratu, dwa mamie. Ile lizaków jej zostało?
8) Bartek kupił sobie 4 autka, dziadek dał mu 9, a ciocia 6 autek. Ile autek miał Bartek?
9) W sadzie rosło 6 śliw, 4 jabłonie i 9 grusz. Ile  drzew owocowych rosło w sadzie?
10) Jakich cyfr brakuje? 1,..,3..,5..,7…,9,..
11) Policz do 20 lub więcej (jeśli potrafisz to piątkami: 5, 10, 15, 20).
Oczywiście to są tylko przykładowe pytania. Mamy dzieci, dla których pierwszy zestaw pytań będzie za łatwy, drugi za trudny, więc musimy wymieszać pytania, aby dziecko osiągnęło jak największy sukces.

5.Kostka „Z czym zjesz kanapkę”.
Wytnij i sklej kostkę. Wykorzystaj podczas przygotowania posiłku.