KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zadania do wykonania w domu - siódmy tydzień

Zadania na tydzień 27-30 kwietnia 2020r.
Zagraj w "Detektywa szyfrów"

Proponujemy trzy wersje zabawy: jedna bardzo trudna, druga mega trudna oraz trzecia bardzo, ale to bardzo trudna dla najmłodszych Troli. Wybierzcie wersję, która Wam najbardziej odpowiada.

Wspólnie z rodzicem / rodzeństwem wymyślcie do każdej literki dowolny znaczek, czyli kod (samogłoski – czerwone, spółgłoski – niebieskie) -  to jest Wasza mapa szyfru. Następnie narysujcie litery i przyporządkowane im te same kody, tylko w większym formacie. Wytnijcie, każdy znaczek i każda literę osobno. Teraz można szyfrować i rozszyfrowywać wyrazy. Rodzic lub starsze rodzeństwo szyfrują wyraz, a Waszym zadaniem jest go rozszyfrować
(lub odwrotnie).
Wersja I - bardzo trudna, składająca się z 10 liter i 10 przyporządkowanych im kodów
(proponujemy 5 samogłosek i 5 spółgłosek lub 6 samogłosek i 4 spółgłoski) - w tej wersji układamy sylaby. Zadaniem dziecka jest dopasować literę do znaczka i przeczytać sylabę samodzielnie lub z rodzicem / starszym rodzeństwem.

Kartka z szyfrem i karteczki z literami i obrazkami.Odczytywanie szyfru obrazkowego.

Wersja II - mega trudna składa się z całego alfabetu i z tylu kodów ile jest liter.
Układamy wyrazy 3, 4 głoskowe ( lub więcej)

Szyfr obrazkowy do liter alfabetu.Odczytywanie zaszyfrowanych wyrazów.

Wersja III - wyzwanie dla naszych najmłodszych detektywów:
Potrzebujemy 8 lub 10 pojedynczych liter napisanych na kartonikach – najlepiej 4-5 samogłosek i 4-5 spółgłosek oraz 4 lub 5 kartoników z napisanymi sylabami. Kładziemy przed dzieckiem kartonik z sylabą, a jego zadaniem jest odszukanie wśród pojedynczych kartoników z literami takiej samej pary liter.
Odczytajcie wspólnie sylabę.

Układanie karteczek z literami według podanego wzoru.

Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę matematyczną

Wybierzcie jedną z zabaw. Są to zabawy matematyczne wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

"Puchatek i Prosiaczek pieką ciasteczka"
Dziecko jest Prosiaczkiem, rodzic Puchatkiem. Układają (i liczą) na tacy (brytfance) ciasteczka  – prawdziwe lub z papieru, następnie wkładają je do „piekarnika”. Po wyjęciu ciasteczek z piekarnika Puchatek prosi Prosiaczka, by ten je rozdzielił, tak aby obaj mieli po tyle samo. Gdy dziecko wykona zadanie (rodzic go nie poprawia), rodzic – Puchatek protestuje, mówiąc, że jego ciasteczek jest mniej. Wspólnie układają ciasteczka w pary, mówiąc równocześnie „Jedno moje… i  jedno moje…”

"Trzy kostki"
2 graczy ściga się (pionkami na planszy z dowolnej gry planszowej lub spinaczami na metrze krawieckim). Dwie pierwsze kostki wyznaczają, ile kroków można zrobić do przodu, trzecia wskazuje, ile trzeba się cofnąć. Jeśli gramy na metrze krawieckim to potrzebujemy spinaczy najlepiej w dwóch kolorach (pionki), a jeden centymetr, to jedno pole. Można wykorzystać jedną kostkę i trzy rzuty.

Flaga Polski

Wykonaj flagę według instrukcji. Jeśli nie masz kolorowego papieru, użyj kredek.

Zabawa ruchowa "Zanieś śniadanie"

Poćwicz swoją równowagę. Jest to zabawa ruchowa autorstwa Kazimiery Wlaźnik.
Potrzebujemy: jednorazowy talerz lub płaską tacę (możemy wyciąć koło z papieru technicznego lub tektury) oraz drobne przedmioty: klocek, woreczek, itp. Do zabawy potrzebujemy 2 osób – jedna jest kelnerem, druga gościem. Kelner stoi naprzeciwko gościa w odległości 5 – 6 kroków (lub więcej).
Na polecenie START kelner idzie w stronę gościa i wręcza mu tacę ze śniadaniem (np. talerz z klockiem), po czym wraca na swoje miejsce. Następuje zamiana ról i zabawa toczy się od początku.