Pracujemy w domu - tydzień ósmy
1. Orientacja na kartce papieru
Przygotujcie: pustą kartkę, kilka różnych, małych przedmiotów, mieszczących się na kartce, np.: długopis, autko, klocek, chusteczki, spinacz, wstążkę lub gumkę.
Posłuchajcie piosenki "Prawa, lewa", spróbujcie ją zatańczyć i zaśpiewać.
Rodzicu, na początek poproś dziecko, aby wskazało, która to jest prawa, a która lewa ręka. Następnie dla utrwalenia, załóżcie gumkę lub zawiążcie wstążkę na prawej ręce dziecka. Połóżcie pustą kartkę przed dzieckiem i poproście, aby pokazało: prawą stronę kartki, lewą stronę kartki, górę, dół, środek. Następnie poproście dziecko, aby ułożyło przedmioty zgodnie z Waszymi poleceniami, np.: „Połóż długopis na środku kartki”, „Połóż autko na górze kartki”, itd.
2. Zbiory
Przygotujcie sznurek/wstążkę – coś, z czego będzie można ułożyć koła - zbiory (minimum 2). Poproście dziecko, aby przyniosło min. 5 zabawek, a następnie posegregowało je i włożyło do zbiorów według:wielkości (małe, duże), koloru, kształtu (w zależności jakie zabawki dziecko naszykowało). Następnie poproście, aby przeliczyło ilość zabawek w każdym ze zbiorów.
3. Tor przeszkód
Wykonajcie tor przeszkód z dostępnych przedmiotów (tj. poduszki, zabawki, krzesełko itp.) a następnie spróbujcie go przejść. Dobrze by było, gdyby ten tor wymagał od Was czworakowania, skoku obunóż, czołgania, skoku z nogi na nogę. Poproście rodziców o pomoc w ułożeniu toru oraz żeby Was asekurowali podczas jego przechodzenia.