Plan daltoński w domu - tydzień dziewiąty
W ubiegłym tygodniu zadania układały również dzieci.
- Tradycyjnie już – przygotujcie nową tablicę i zaplanujcie wykonanie zadań.
- Zadanie od Oliwki U. Wykonaj domek dla lalek lub parking dla autek z kartonu i innych dostępnych materiałów.
- Zadanie przygotowane przez Igę. Wykonaj zadania matematyczne w karcie pracy. Jeśli nie możesz wydrukować, policz i powiedz rodzicowi jaki jest wynik. Jeśli nie potrafisz pisać cyferek, wynik możesz przedstawić za pomocą kropek.
- Propozycja Jasia i Julii. Zabawy rytmiczne – dźwięki wysokie i niskie.
- Zabawy w rymowanki. Zabawa ma 3 wersje o różnym stopniu trudności:
Wersja I. Rodzic czyta dziecku cały wiersz. Później czyta pary wyrazów, które się rymują. Dziecko wybiera jedną parę i ilustruje ją.
Wersja 2. Rodzic czyta dziecku cały wiersz. Ponownie czyta, powoli, a dziecko wskazuje wyrazy, które się rymują. Jeśli chce, może wykonać ilustrację do wybranej pary rymów.
Wersja 3. Rodzic czyta dziecku wiersz. Następnie dziecko próbuje ułożyć swoją rymowankę. Może być króciutka, mieć np. 2 wersy. Rodzic może podpowiedzieć jedno słowo – dziecko układa do niego rym, a potem zdania, tak, żeby rymowanka miała sens.Zbigniew Baryła
Wiosenna ŁąkaWiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.Żółte kaczeńce na łące kwitną,
Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.