KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Plan Daltoński w domu

W poniedziałek dostaliśmy od naszych Pań zadania do wykonania w domu. Wspólnie z rodzicami przygotowaliśmy sobie tablice do zaznaczania wykonanych zadań.

1. Gra planszowa. Dowolnie wybrana gra jaką dysponujecie w domu. Memory, domino, chińczyk, grzyby, warcaby, jenga. Gramy 1:1 lub wykorzystujemy wiecej domownikow. NIE zapraszamy sąsiadow. Cel: rozwijanie umiejetności społecznych, radzenie sobie z emocjami, kształtowanie kompetencji matematycznych.

2. Składanie skarpet. Ze sterty wypranej i wysuszonej bielizny dziecko wybiera skarpetki łącząc je w pary. Następnie wywija je wg. instrukcji rodzica. Cel: ćwiczenie koordynacji, trening mięśni dłoni, zachęcanie do pomagania w gospodarstwie domowym - bycie użytecznym członkiem stada, rozwijanie odpowiedzialności.

3. Muzykowanie. Wybierzcie 1 utwór muzyczny, który lubicie. Zaplanujcie i wykonajcie instrument muzyczny: puszka z grochem, butelka z wodą, pudełko z naciągniętymi recepturkami itp. Śpiewajcie razem wraz z własnym akompaniamentem. Bawcie się w naśladowanie rytmów. Róbcie muzykę razem. Cel: rozwijanie inteligencji muzycznej, rozwijanie uwagi słuchowej, przygotowywanie do czytania.

4. Stwórz pracę, która przedstawia to, co dzisiaj dzieje się w twoim otoczeniu, to co widzisz, co słyszysz. Prace wykonać można z dowolnych materiałów plastycznych: plasteliny, kolorowych gazet, makulatury itp. Może być to praca przestrzenna lub płaska np namalowana/wyklejona. Można wykonać prace na komputerze np. w Paint. Cel: rozwijanie sprawności motoryki małej, wyobraźni, kreatywności, oswajanie z trudnym tematem.

Rodzicu: To co stworzy twoje dziecko, niech będzie pretekstem, punktem wyjścia do rozmowy o sytuacji, w której jesteśmy, podążaj za dzieckiem, słuchaj, co mówi, o co pyta, nie strasz, zapytaj co czuje, jak rozumie dzisiejszą sytuację? Im młodsze dziecko, tym bardziej odnoś się do pracy, którą wykonało, daj czas na wypowiedź, zadbaj o czas który poświęcisz dziecku.

5. Oś symetrii. Do zabawy wykorzystać można np. klocki. Rodzic układa na płaszczyźnie kilka klocków lub połowę prostego obrazka, dziecko układa drugą część jak w lustrzanym odbiciu. W galerii zdjęcie orientacyjne. Cel: rozwijanie kompetencji matematycznych, postrzegania, koncentracji, planowania i orientacji przestrzennej.